יוגה נשית
מרץ 29, 2018
קונדליני יוגה
אפריל 9, 2018
הצג הכל

מידע למתרגל המתחיל

ברוכים הבאים לאנאנדה!


אנאנדה - "אושר שאינו תלוי בדבר"


אם הגעתם לעמוד הזה, כנראה שיש לכם שאלות/תהיות מאיפה מתחילים ומה נכון עבורכם. נשמח לעזור :)

נתחיל בשאלה הנפוצה ביותר - האם התרגול מתאים עבורך? התשובה היא חד משמעית - כן!!

גם יוגה וגם פילאטיס מתאימות לכל אדם המחפש להירגע, לשחרר לחצים, לרפא את הגוף ואת הנפש, להתחטב, להתחבר לעצמו, לשחרר… להיות מאושר!

כמובן שלכל אדם יש העדפות שונות ולכן יש מגוון סגנונות. אין צורך להגיע חטובים, גמישים, רזים, מנוסים - אנחנו פה כדי לכוון אתכם. הדבר שהכי חשוב בהתחלה הוא להגיע עם רצון, סבלנות, ולאפשר לעצמכם להשתחרר ולהיפתח לעולם חדש שיהפוך לדרך חיים.

נתחיל בשאלות הנפוצות ביותר, וכמובן שנמליץ בחום ליצור קשר על מנת שנוכל להתאים לכם את השיטה האידיאלית עבורכם.

*מה זה יוגה?

יוגה הינה מסורת עתיקה שנולדה לפני כ-5000 שנים, משמעות המילה יוגה היא "איחוד". הכוונה היא לאיחוד של הגוף והנפש. דרך התרגול הפיזי והתנוחות השונות שאנו מבצעים במהלך שיעור, דרך הנשימות, התנועות, העבודה והרכה והדינמית בו זמנית, דפוסי החיים שלנו משתנים ואנו מזקקים את התודעה שלנו ומתחברים לגוף הפיזי. מתרגלי השיטה יזכו בחיטוב, הקלה בכאבים, הצללת התודעה, שחרור, וחיבור גוף ונפש.

למידע מורחב על יוגה >

*מה זה פילאטיס?

שיטת הפילאטיס נוסדה ע"י ג'וזף פילאטיס, ומכאן שמה. שיטת הפילאטיס מתרכזת בחיזוק שרירי היציבה העמוקים (רצפת האגן, שרירי הליבה והסרעפת) מתוך נקודת הנחה כי מרכז חזק=גוף חזק. שיטת הפילאטיס משפרת את היציבה ואת המודעות להתנהלות נכונה, מורידה לחץ מיותר מהמפרקים ומעמוד השדרה. העבודה על השרירים השונים מתקיימת בדגש על הארכה ולא על קיצור (בשונה מעבודת משקולות), מתרגלי השיטה יזכו בחיטוב, בריאות , הקלה משמעותית בכאבים ואיזון.



*האם האימון מצריך הערכות מיוחדת?

מומלץ לא לאכול ארוחה "כבדה" עד ש2-3 שעות לפני התרגול. כמובן שחשוב להגיע שבעים וניתן לנשנש פרי/מעדן קליל כדי לשמור רמת אנרגיה גבוהה גוף.

*מה לובשים לאימון?

רצוי להגיע לאימון בבגדים שיאפשרו לנו תנועה חופשית ונינוחה כך שנוכל להתרכז באימון. לשיעורי ה"Fly" מומלץ להגיע בביגוד צמוד וכן מכנס שמתחת לגובה הברך.

*כמה פעמים בשבוע מומלץ לתרגל?

מומלץ לתרגל לפחות פעמיים בשבוע, השפעת האימון על הגוף והנפש נמשכת לפחות יום-יומיים, וכדי ליצור תהליך בנייה נכון והתקדמות עלינו להתמיד.

הירשמו לעדכונים >>

*איך אדע מהי השיטה הנכונה עבורי?

מומלץ ליצור עימנו קשר על מנת שנוכל להבין את הצרכים המדוייקים שלך. בחודש הראשון מומלץ להתנסות ולתרגל בכל השיטות עם מורים שונים, לאחר שתמצא את השיטות והמורים שאתה מתחבר אליהם מומלץ לקבע שיעורים אלו בלו"ז.. התמדה תביא לתוצאות מדהימות!

*אני סובל מכאבים, האם נכון עבורי לתרגל?

שתי השיטות, יוגה פילאטיס נועדו לשיקום וריפוי הגוף. אנו לא מתרגלים במצב של כאב אקוטי אך כדי להימנע מאלו בעתיד כאשר הכאב נחלש בהחלט מומלץ לתרגל. כמובן שהתרגול יתבצע עם מורה מוסמך אשר מודע לבעיה הרפואית ויוכל לשים דגש על עבודה בונה וממוקדת.

*כמה זמן לוקח עד שרואים תוצאות?

בהנחה שהתמדת ותרגלת לפחות פעמיים בשבוע תוך חודש-חודשיים יחול שיפור משמעותי - חיטוב, עיצוב, שיפור היציבה, הצרת היקפים, שחרור, רוגע, חיוניות ורעננות, הקלה בכאב - בהחלט ניכרים. לאחר תקופה זו נחוש גם שינוי פנימי ונרגיש את השינוי מחלחל לדפוסי ההתנהגות היומיומיים. בכל תרגול "נופל עוד אסימון" ואנו מגיעים לתוצאה טובה יותר.

*איך להימנע מכאב?

הדבר החשוב ביותר בתרגול הוא להיות קשובים לגוף. חשוב מאוד להתרכז בגופך, להכיר את היכולות שלך ולא לעשות תנוחות מעבר לקצה גבול היכולת. ברגע שנכנסים לסטודיו מסירים את האגו, אנו לא מסתכלים על המורה/מתרגלים אחרים בשיעור אלא מתמקדים בגוף שלנו, במטרה שלשמה הגענו. זהו הבסיס לתרגול כולו.

כתבות נוספות:

אפריל 9, 2018

ג’וזף פילאטיס

אפריל 9, 2018

שיעור פילאטיס

אפריל 15, 2018

החוויה שלי

מרץ 29, 2018

אשטנגה יוגה