החוויה שלי
אפריל 15, 2018
הצג הכל

יוגה ופילאטיס בגיל המעבר

" אם עמוד השדרה שלך נוקשה וחסר גמישות בגיל 30 - אתה זקן, אם הוא גמיש לחלוטין בגיל 60 - אתה צעיר " ג'וזף פילאטיס

אנחנו יודעים שפעילות גופנית קשובה וטובה מומלצת לכל הגילאים אך בגיל המעבר חשיבותה עולה בעקבות השינויים המתחוללים בגוף. בסביבות גיל ה40 מתחילה ירידה עקבית בתפקוד המערכות השונות בגוף, יש ירידה במסת שריר (בין 20 ל30 אחוז) ובמקביל אליה עלייה במסת השומן. ירידה בגמישות (עד 30 אחוז) וכן ירידה בצפיפות העצם. רב האנשים בגיל זה חווים אי שווין ואיזון בין צידי הגוף, אזורים שחוו פציעות חלשים יותר ואזורים אחרים חזקים בעקבות פיצוי טבעי שהגוף לומד תוך כדי התנועה היומיומית. בנוסף לאלו אנו חווים ירידה ביכולות הראייה והשמיעה, ירידה בתפקוד הכליות, ירידה בחילוף חומרים וכן דעיכת החשק המיני.

כל השינויים האלו גורמים לגופנו להיות פגיע וחשוף יותר, הסיכוי לפציעות ומחלות עולה משמעותית. רמת הריכוז והאנרגייה יורדת.

על מנת לשמר את גופינו חזק ובריא ולשמור על תפקוד תקין של המערכות השונות מומלץ מאוד לבצע פעילות גופנית. גם יוגה וגם פילאטיס נחשבים לסוגי ספורט מאוזנים, קשובים, שתורמים רבות לאיזון המיינד והמערכות השונות בגוף. הן מחזקות את השרירים, מעלות את צפיפות העצם ושמות דגש על גמישות, על חיזוק שרירי הליבה והתנהלות תקינה של הגוף ביומיום בעקבות הטמעת דפוסי השיעור. הן מלמדות אותנו להשתמש במרכז הגוף כמקור כח ולהוריד עומסים מהמפרקים השונים, שמות דגש על שווי משקל ומעלות משמעותית את רמת האנרגייה והבריאות.

תרגול רצוף של נשימה מעלה את תפקוד המערכות השונות בגוף הזרמת דם לאיברים השונים והגברת חילוף החומרים.

יוגה ופילאטיס בגיל המעבר באנאנדה - התרגול מתקיים עם מורים מקצועיים ומנוסים בקבוצות קטנות (עד 8 משתתפים) תוך תשומת לב מירבית לכל מתרגל ולמצבו. לאחר איתור צרכים נוכל לשים דגש על הצרכים שלכן. נשים רבות מעידות על שינוי משמעותי ותחושת גמישות וכח, רעננות ובריאות לאחר תרגול רצוף של חודשיים בלבד!

הגיע הזמן שתדאגי לעצמך!

" כושר גופני הוא התנאי הראשון לאושר ״ ג'וזף פילאטיס ״

כתבות נוספות:

מרץ 29, 2018

מידע למתרגל המתחיל

אפריל 15, 2018

החוויה שלי

אפריל 9, 2018

חכמת יפעת

מרץ 29, 2018

ויניאסה יוגה