טיפים לתזונה נכונה
אפריל 9, 2018
ג’וזף פילאטיס
אפריל 9, 2018
הצג הכל

יוגה וכאבי גב

יושבים שעות רבות מול המחשב? סובלים ממתח ולחץ נפשי? כנראה שאתם סובלים גם מכאבי גב. כאבי גב הם תופעה נפוצה ביותר בימינו, אשר פעמים רבות לא נמצא לה פתרון שלם. שיעורי יוגה יכולים לסייע משמעותית בהתמודדות עם כאבי הגב.

אורח החיים המודרני הופך את חיינו לקלים ונעימים יותר בתחומים רבים. את העבודה הפיזית למשל, החליפה הישיבה הארוכה מול המחשב, ואת העלייה הארוכה במדרגות החליפה העלייה במעלית או במדרגות הנעות.

יחד עם זאת, אורח חיים זה הפך אותנו למנוונים הרבה יותר. אנו מתנועעים פחות, מפעילים פחות את שרירי גופינו, ואלו מתנוונים לאיטם. ניוון השרירים מביא איתו גם כאבים: שרירים שאינם מופעלים או מופעלים בצורה לא נכונה מתחילים לכאוב בשלב מסוים.

בהתאם לכך, יותר אנשים סובלים היום מכאבי גב מבעבר, ולמעשה, כמות האנשים הסובלים מכאבי גב נמצאת בעלייה מתמדת בשנים האחרונות. רוב כאבי הגב נובעים מחוסר גמישות וחולשה של שרירי הגוף, אשר אינם יכולים לשאת את העומס הרב שמופעל על הגב. בנוסף, נמצא כי גם לחץ נפשי עלול להביא לכאבי גב, ואורח החיים האינטנסיבי והמלחיץ בעת המודרנית בוודאי לא תורם לבריאות הגב שלנו.

המורכבות שבטיפול בכאבי גב

טיפולים בכאבי גב חזקים אינם פשוטים. מדובר בטיפולים מסובכים מאוד, אשר לעיתים עלולים לגרום ליותר נזק מתועלת, ולמעשה להחמיר את מצבו של המטופל. במקרים מסויימים אנשים הסובלים מכאבי גב קשים נאלצים לעבור ניתוח מורכב ולא נעים בכלל, אשר משבית אותם לתקופה לא קצרה, ובכל זאת לא מביא לתוצאה הרצויה ולהפסקת כאבי הגב.

מהי יוגה?

יוגה היא למעשה תיאוריה פילוסופית, אך מעשית מדובר בפעילות גופנית עדינה, אשר כוללת בעיקר מתיחות ותרגילי גמישות מסויימים. בנוסף היוגה היא גם פעילות הוליסטית המסייעת בשיחרור לחצים, על ידי תרגול נשימות ואלמנטים מדיטטיביים אחרים.

כיצד יוגה עוזרת בהתמודדות עם כאבי גב?

מחקרים רבים מצאו כי כי תרגול יוגה מפחית כאבי גב כרוניים יותר מפעילות גופנית אחרת. עיקר כאבי הגב נגרמים כאמור מהתנוונות של שרירים עקב חוסר פעילות. היעדר גמישות וחולשה של שרירי הגב ובעיקר בשרירי הגב התומכים, מביאים פעמים רבות לכאבי גב חזקים. בנוסף, חוסר גמישות בשרירי הרגליים ושרירי העכוז עלולים גם כן להביא לכאבי גב.

תרגול קבוע של יוגה מסייע מאוד לשיפור הגמישות של שרירי הגוף, ובכלל זה שרירי הגב, העכוז, שרירי הירך הקדמית והאחורית, ועוד. עבודה נכונה בשיעור היוגה לא רק תתרגל את הגמישות אלא גם תשמור על איזון של חוליות הגב ועמוד השדרה, כמו גם של אזור האגן.

בנוסף יוגה מחזקת את שרירי הגב ואת שריר הליבה, כלומר שרירי הגב והבטן. במהלך תרגול יוגה כל שרירי הגב פועלים בכל טווח התנועה שלהם. כך, יוגה מחזקת את שרירי הגב והליבה, ובכך גם משפרת את היציבה, שהופכת זקופה יותר עם הזמן.

בנוסף, יוגה ממריצה את זרימת הדם בגוף. תרגול יוגה מאפשר הזרמה מוגברת של דם למקומות ואיברים בגוף אליהם בדרך כלל לא מגיעה כמות גבוהה של דם. היות ולחצים עלולים להביא לכאבי גב, תרגול הנשימות המתרחש בזמן שיעורי היוגה עשוי לסייע גם כן בהתמודדות עם כאבי הגב.

כתבות נוספות:

מרץ 29, 2018

מידע למתרגל המתחיל

אפריל 9, 2018

חיזוק הגוף הנשי

אפריל 9, 2018

חכמת יפעת

אפריל 9, 2018

יוגה