פילאטיס שיקומי
אפריל 9, 2018
החוויה שלי
אפריל 15, 2018
הצג הכל

יוגה או פילאטיס?

דקלה, בת 37, מורה לפילאטיס ומתרגלת יוגה בקביעות.

אני עוסקת בתחום הפילאטיס והיוגה כעשור, במהלך השנים נשאלתי לא פעם - "מה ההבדל בין יוגה ופילאטיס?", "מהי שיטת התרגול שמתאימה עבורי?" אני מאוד אוהבת להשוות את השיטות לסבתא ונכד - בעיניי יוגה היא הסבתא החכמה עם ניסיון חיים עשיר, ופילאטיס הוא ה"נכד השובב", שלמד המון מסבתא שלו אך הוא צעיר ורענן.

את דרכי התחלתי בשיטת הפילאטיס, אפשר לאמר שהתאהבתי כבר בשיעורים הראשונים. לפני שהתנסיתי שמעתי כל מיני השערות מוזרות - "פילאטיס זה מתיחות", "זה לנשים בהריון", "זה לנשים מבוגרות" ועוד.. שמחה מאוד שלקחתי הכל בעירבון מוגבל וקבעתי לעצמי שיעור! המאפיין העיקרי של השיטה הוא ריכוז ונשימה - בזמן אימון אנחנו מאוד מרוכזים, יש מספר חזרות קצר על כל תרגיל שגורם לכל הגוף לעבוד בו זמנית - האימון עבר במהירות ואחרי מספר שיעורים מועט כבר הרגשתי חזקה יותר, זקופה יותר - המודעות שלי לגבי כל תנועה יומיומית השתנתה והכי כיף שגם הסביבה שמה לב כמעט מיד וגרפתי המון מחמאות - שידרתי משהו אחר לעולם! פילאטיס שם דגש עיקרי על חיזוק שרירי היציבה העמוקים של מרכז הגוף, אחד מהמשפטים הידועים של ג'וזף פילאטיס ממציא השיטה : ״ מרכז חזק, גוף חזק״, וזה לגמרי נכון. השיטה מלמדת אותנו להתנהל ממרכז הגוף גם בפעולות הכי פשוטות כמו הליכה, ריצה, זריקת כדור, הרמת משקולות ועוד. עם הזמן וכשאנחנו מפנימים את העקרונות אנחנו אנשים חדשים, זה מתבטא באופן חיצוני ופנימי, הגוף מתחזק מאוד, נהיה רענן, חיוני, זקוף ובריא. אני פוגשת במהלך הדרך אנשים שרגילים לעבוד מאוד קשה, להזיע, להגיע לקצה גבול היכולת על מנת להרגיש טוב, בפילאטיס הגישה מאוד שונה, יש חשיבה לטווח ארוך כיצד לבנות את הגוף ואת המיינד, אימון מעמיק וטוב גורם לכל הגוף לעבוד, האימון סימפטי ונעים למפרקים, המח עובד והכי חשוב נהנים מהדרך. יש התמכרויות טובות :)

אל היוגה נחשפתי כאשר עברתי למרכז הארץ והתחלתי לנהל סטודיו ליוגה. אני מודה, לקח לי זמן להתחבר..

בשיעורים הראשונים הרגשתי קצת "אאוט" - ביוגה לוקחים את הזמן ולא ממהרים לשום מקום, השיח הוא להיות כאן ועכשיו, נוכח. מדיטציה? אני? האחוזת תזזית.. הרגיש לי מעורפל… אבל המשכתי להגיע לשיעורים עם מורים שונים וגיליתי שלכל מורה יש דרך מאוד שונה להעביר את השיעור. מצאתי את המורים שאני מתחברת אליהם ומשם הכל היסטוריה… כש"נכנסתי לזה" הרגשתי שהשינוי חלחל עמוק פנימה - מלבד זה שהגוף ארוך, גמיש, אני יוצאת משיעורים ב"היי" - חל שינוי פנימי, גם בסיטואציות לחוצות ביומיום אני עוצרת, נושמת ולוקחת את הדברים בפורפורציה. היוגה היא מסורת עתיקת יומין שהגיעה מארצות המזרח לפני שנים רבות, יש זרמים שונים, לעיתים פיזיים יותר ולעיתים שמים דגש על המיינד, על נשימה, על התבוננות פנימית, אך לכולם מטרת על אחת - חיבור גוף ונפש. דרך העבודה עם הגוף יש עבודה על המיינד, יש חיבור פנימי של נשימה ותנועה, הגוף מאוד מתחזק ואיתנו גם הנפש. היוגה מתאימה לכולם, בכל גיל, משקל ומצב נפשי, אנחנו נתקלים לא אחת בכל מיני תמונות של יוגים צעירים, גמישים שמבצעים כל מיני תנוחות גרנדיוזיות ולעיתים יש תחושה שהיוגה היא משהו לא מושג. בפועל, כל מתרגל לעצמו על המזרן שלו, אין צורך להגיע רחוק פשוט להיות, להתבונן לנשום. בסופו של יום מה שקרה על המזרן הוא מראה לכל מה שאנחנו חווים ביומיום, היוגה מעניקה לנו כלים לצעוד באושר ובטחה בדרך בגוף חזק ונפש מלאה. 

כשניגשתי להקים את "אנאנדה" ניסיתי לבחור - יוגה או פילאטיס? לשניהם יש כל כך הרבה יתרונות והשפעה על איכות החיים….אחרי המון התלבטויות בחרתי שלא לבחור, ולשלב בבית אחד את שתי השיטות המדהימות! אז לא משנה אם בחרתם להתחבר לנכד או לסבתא (או לשניהם - ההמלצה שלי!), אנחנו פה בשבילכם….

כתבות נוספות:

אפריל 9, 2018

קונדליני יוגה

אפריל 10, 2018

יוגה או פילאטיס?

אפריל 15, 2019

יוגה ופילאטיס בגיל המעבר

אפריל 9, 2018

תזונה נכונה