פילאטיס להריון
אפריל 9, 2018
יוגה וכאבי גב
אפריל 9, 2018
הצג הכל

טיפים לתזונה נכונה


היום זה כבר ידוע לרוב; יוגה היא יותר מתרגיל רוחני – יוגה היא דרך חיים. דרך החיים של היוגה כוללת גם תזונה נכונה וטבעית שמסייעת לשמור על הבריאות ומשלימה את תרגול היוגה.

תזונה נכונה היא אחד מאבני הבסיס של היוגה. אמנם נהוג לחשוב כי יוגה זה בעיקר תנועה, מתיחות ונשימות (שגם הם אכן חלק מעקרונות היוגה), אך גם לתזונה יש מקום מרכזי מאוד בעולם היוגה. תרגול נכון של יוגה הוא מצוין, אך ללא תזונה נכונה ומתאימה נתקשה יותר להשיג את האיזון, הריכוז והצלילות הצומחים בתהליך לימודי היוגה, ומאפיינים את אלו הלומדים אותה.

תזונה נכונה בזמן לימודי יוגה מתבססת על מזונות פשוטים וטבעיים. תזונה זו תורכב בעיקר ממאכלים קלים, שאינם מכבידים על מערכת העיכול של הגוף, ומאפשרים ספיגת ויטמינים ואנרגיה בקלות. שמירה על תזונה קלה וטבעית מסייעת לתלמידי היוגה לשמור על גוף טהור ונקי מרעלים, לשפר את צלילות הדעת ובעיקר את האיזון, ומסייעת כמובן גם בשמירה על בריאותם.

תזונה המבוססת על יוגה, או תזונה יוגית, מחלקת את האוכל לשולשה סוגים של מזונות. הסוג הראשון, מזון ראג'סי, הוא מזון הגורם לגירוי יתר כמו בצל, שום, קפה וכדומה. מזון מסוג זה מפר את האיזון בגוף. מזון טאמסי, לדוגמא בשר או ביצים, הוא מזון המכביד על הגוף ולכן גם כן מפר את האיזון. סוג המזון האחרון, שהוא גם מומלץ לאכילה בזמן לימוד יוגה, הוא המזון הסטווי, המבוסס על מזונות טבעיים כגון שקדים, דבש, קיטניות, עשבים ווכמובן ירקות ופירות טריים.

אז לאלו מכם שמעוניינים לשלב את שיעורי היוגה עם תזונה מתאימה, הנה מספר טיפים שיעזרו לכם:

1. שנו את תזונתכם בהדרגתיות
התזונה היוגית מבקשת לסייע לגוף להגיע לאיזון. בהתאם לכך, התזונה היוגית לא כופה ולא מבקשת מהתלמיד לבצע שינויים קיצוניים בתזונתו. שינויים קיצוניים בתזונה והתנזרות ממאכלים רבים בבת אחת עלולים להפר את האיזון וליצור תחושת חסך אצל התלמידים. תחושה זו בוודאי אינה תורמת לאיזון, ורצוי להימנע ממנה. כך, אימוץ תזונה יוגית צריך להתרחש בהדרגתיות ובמידתיות.

2. אכלו במידה
תזונה יוגית מבקשת מתלמידי היוגה לאכול כמויות קטנות בכל ארוחה. ראשית, אכילה של כמות גדולה מדיי מכבידה מאוד על הגוף ועל הנפש, ופוגעת בצלילות ובאיזון. תחושת שובע מגיעה לרוב לא מיד עם סיום האוכל אלא מספר דקות לאחר מכן. לכן, מומלץ מאוד לאכול כמויות קטנות יחסית ולהשאיר את הבטן מעט ריקה.

3. השתמשו בתוספי תזונה
שגרת היום המודרנית מקשה פעמים רבות על תזונה יוגית בכל יום ולמשך כל היום. מי מאיתנו שלא יכול לקבל את המרכיבים החיוניים מהמזון שלו, יכול להשתמש בתוספי תזונה שונים על מנת לשפר את תזונתו, ולהעלות את כמות האנרגיה שלו ולהגיע לאיזון. חשוב מאוד כמובן כי תוספי התזונה יהיו טבעיים לחלוטין. שימוש בקריאטין, שהוא חומר המופק באופן טבעי בגופנו, יכול לסייע מאוד לתלמידי היוגה. שימוש בקריאטין יסייע בבניית מסת השריר, ישפר את קצב ההתקדמות ביוגה ואת מצבו הגופני של התלמיד, בשילוב עם תזונה נכונה כמובן.

4. אכלו אורגני
אמנם עבור רבים מאיתנו מדובר במוצרים יקרים מדיי, אך אוכל אורגני חיוני לקיומה של תזונה יוגית נכונה. יוגה מדברת על טיהור הגוף, והכנסת רעלים המצויים בריסוסים של פירות וירקות לא תורמת (בלשון המעטה) לניקוי הרעלים. השתדלו לאכול ירקות אורגניים, ואם אין באפשרותכם להחליף את כל התזונה לאורגנית, החליפו את הירקות הירוקים ועשבי התיבול שלכם לאורגנים, שכן אלו נוטים להיות מרוססים מאוד.

5. אכלו ברוגע
פנו זמן לא קצר לאכילה. הקפידו ללעוס היטב את האוכל. לעיסה ממושכת תורמת לעיכול טוב יותר ובכך מפחיתה את כמות האנרגיה שגופנו צורך בעת העיכול, הופכת אותנו לקלים יותר ושלוים יותר.

כתבות נוספות:

אפריל 9, 2018

פילאטיס להריון

אפריל 9, 2018

שיעור פילאטיס

אפריל 9, 2018

חדר כושר בפלורנטין

אפריל 9, 2018

יוגה לשרירי הבטן והגב