יוגה לגברים
אפריל 9, 2018
יוגה לשרירי הבטן והגב
אפריל 9, 2018
הצג הכל

חיזוק הגוף הנשי

הגוף הנשי עובר לקראת גיל המעבר שינויים רבים אשר מתבטאים אצל כל אחת בצורה שונה. ההשפעות של גיל המעבר הן פיזיות כאשר מורגש שינוי בעוצמת הגוף, ישנה הידלדלות של הסידן וכמובן – הפסקת המחזור החודשי. בנוסף, ישנן השפעות רגשיות אשר יכולות להתבטא גם בשינויי מצב רוח, התחזקות נפשית וקבלת תקופה חדשה. הכנת הגוף והנפש לקראת התקופה תפחית את התופעות השונות, וישנן שיטות שונות שיכולות לסייע בכך.

חיזוק בעזרת הרפואה הסינית

הרפואה הסינית רואה את גיל המעבר כחלק מהתקדמות השנים, ולאו דווקא כחלק נפרד מהחיים. עם זאת, ברור כי יש צורך לאזן את ההורמונים ולטפל בתופעות השונות שמתרחשות עם ההגעה לגיל זה. בטיפול ברפואה הסינית מבצעים דיקור ומטפלים באמצעות צמחי מרפא ובעזרת מגע.
טיפול ברפואה סינית יתבצע על ידי מטפל המומחה בתחום שעבר הכשרה, וידרוש פחות עבודה מבחינת האישה עצמה. הטיפול יכול להוביל את הגוף להתמודדות איתנה יותר, מה שיתבטא בכך שהתופעות השונות של גיל המעבר יהיו קלות יותר ולעתים אפילו לא יופיעו. נשים אשר נמצאות כבר בגיל המעבר וסובלות מהתופעות השונות יכולות גם הן להגיע לרפואה הסינית, לצורך חיזוק הגוף ולשם התמודדות קלה יותר.

שינוי תזונה לחיזוק המערכת הפיזית

שינוי תזונתי מאפשר לגוף להתמודד טוב יותר עם תופעות גיל המעבר. כדי לבצע את השינוי, מומלץ להתייעץ עם מומחים בתחום ולעשות זאת לאחר ביצוע בדיקות מקיפות. השינויים אינם זהים בין אישה אחת לאחרת, וזאת כיוון שכל אחת מגיעה לגיל המעבר עם נתונים אחרים.
שינוי התזונה יכול להכניס את האישה לגיל המעבר כשהיא מוכנה יותר להתמודד עם השינויים הרבים. התגובות של הגוף בעקבות שינוי התזונה יהיו מאוזנות יותר ואפשר לראות כי גם אם התופעות השונות מופיעות, הן חלשות יותר ופחות מציקות אם הגוף מאוזן מבחינה תזונתית.

פעילות יוגה לחיזוק הגוף והנפש לקראת גיל המעבר

פעילות יוגה מחזקת את הגוף ואת הנפש, והיא שיטה מעולה לחיזוק הגוף הנשי לקראת גיל המעבר. מומלץ לכל אחת להתחיל ביוגה עוד לפני ההגעה אל גיל המעבר, אך אף פעם אין זה מאוחר מכדי להתחיל. היוגה מחזקת את הגוף מבחינה פיזית ומאפשרת לו להתמודד היטב עם השינויים ההורמונליים שלו.
כמו כן, היא עוזרת להתמודד היטב עם תופעת הידלדלות הסידן בעצם, כך שהיא יוצרת גוף איתן ומונעת פגיעות שעלולות להופיע בגיל זה.
פעילות היוגה טובה גם ליצירת חוסן נפשי. היוגה יוצרת זרימה ומשפיעה על כל האספקטים של חיי האדם – גוף ונפש. התרגילים עצמם מתאימים למתאמנת ומכינים אותה לגיל המעבר בצורה הטובה ביותר.
יש לציין כי, כמובן, אפשר להתחיל לתרגל בכל רגע וכי ההמלצה היא להמשיך לתרגל את התרגילים השונים גם לאחר גיל המעבר. יש לציין כי יוגה היא פעילות פיזית אותה אפשר להתאים ליכולות של הגוף והעבודה היא עצמית ומחזקת, הן מבחינה פיזית והן מבחינה רגשית.

כתבות נוספות:

אפריל 9, 2018

יוגה

מרץ 29, 2018

מידע למתרגל המתחיל

מרץ 29, 2018

ויניאסה יוגה

מרץ 29, 2018

אשטנגה יוגה